Alla inlägg under december 2013

Av Knasen Nordlund - 19 december 2013 05:40

Hej i stugan gott folk !!
Hoppas det är bra med er alla.
Och jag hoppas alla doppat sina vekar klart nu. Jag hoppas alla sätt reklamen för Telenor när dom gör ljus. ( skratt ).

Själv så är jag fortfarande bra hostig efter min sista förkylning jag fick. Men tydligen så är det inte bara jag som drabbats av lång varande förkylning med hosta. Men det blir sakta men säkert bättre.

Kan ni tänka er. Det är 5 dagar kvar till Jul och jag har in handlat min 2 julklapp igår eftermiddag. Så snacka om att det säkert bli en ordentlig julstress man kommer ha dom här sista dagarna före Julafton.

På något sätt så har jag faktiskt börja avsky
julen. Men på samma gång ändå lite mysigt åkandet har ju blivit bättre behöver inte åka 3 eller 4 svängar på Julafton längre.

Själv så har jag alltid varit deprimerad på höst och vintern och kring jul. Men i år har man kanske kännt sig lite mer orketslös och deppad inombords men kanske har med förkylningen i kroppen också att göra.

Men man har ändå försökt att ta tag i att göra lite jul mys hemma vid advent och jul. Tror jag avskyr julen pågrund av att man känner alla paket inköps måsten och annat inför julen.

Uppskattar nog mera Nyårsafton lite bättre tror jag. Men klart skojit och roligt att få se alla glada och glittrande barn vid jul. Och självklart så går mammas hjärta i första hand.

Så nu vet ni hur jag känner mig på hösten och vintern och kring jul oftast.

I vilket fall som helst så i Tisdags hade vi ett litet familje utbrott med sura ledsna och arga miner. Precis mitt i uppsättning av julgardiner så var det någon som fick ett utbrott och tyvärr så var det någon som lyckades stå i vägen. Och det sluta kvällen med vansinnigt och sura miner i familjen.

Men i Onsdagen började med lite prat och det var och vart bättre. Dottra hade julpyssel på skolan. Jag och min man börja dagen med att åkte ner på stan och tog ut pengar. Sen drog han i väg och in handla lite julklappar och i väg på sin jul lunch på sitt jobb.

Och jag gick i väg för att möta upp mitt jobb
för att åka runt lite med dom innan det var dags för våran jul lunch på jobbet.
Var jätte mysigt. Men tyvärr så kunde jag inte äta mycket av det som låg på tallriken.

Som var granerad med Paprika Gurkor och Tomat Jippi där sprack det hela redan. Sen var det sylta skinka sill rödbetssallad ost lax och bröd. Så man fick äta så mycket som det gick av det som man tålde. Men tyvärr våga jag inte äta upp allt tack vare för dom förbannade grönsakerna som man inte tål. Ska smycka det mesta. Men annars var det relativt gott.

Och jag tackar självklart mitt underbara jobb för det och mina underbara arbetsledare. Bättre ställe kan man nog inte hitta tyvärr. Sen jag gjorde mitt val av byte av arbetets plats så har jag trivs mycket bättre med mitt val jag gjorde och det gör en glad.

Tyvärr så är det något som fick en mindre glad idag och det började denna morgon 4.30 cr med en att vakna upp med en för jäklig rethosta med slem. Avskyr när man inte kan sova pga detta.

Så därför tog jag upp mobilen och blogga lite men som vanligt blir det korta blogg inlägg från mig.

Men nu känner jag att man kanske ska ta och avrunda detta blogg inlägg och åter komma mer lite senare idag eftermiddag kväll eller annan dag.

Men jag vill passa på att önska er alla en bra dag. Och jag hoppas ni andra inte känner lika mycket julstress som jag.

Kram och God Jul i förväg.

Av Knasen Nordlund - 12 december 2013 22:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Knasen Nordlund - 8 december 2013 03:24

Hej ! Hua hua. Vaknade upp av att min älskade vovsing skrek av smärta. Så jag klev upp på samma gång för att göra ett toa
besök.

Satt och tänkte lite för mig själv vad det var hon ville för något när hon klev upp. Och förmodligen var det vatten hon ville ha.

Men medans jag satt där inne kunde jag tyvärr inte längre hålla tillbaka några tårar av medlidande av att höra hennes skrikande av smärta som gör så fruktansvärt ont i hennes alla tre ägare här hemma.

I vilket fall så gav jag henne vatten efter besöket. Och värka som om det var det hon ville ha.

Så nu ligger hon och sover igen för hoppningsvis. Så jag kanske ska försöka göra detsamma igen. Kram frpn en ledsen förkyld matte.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards