Alla inlägg under augusti 2021

Av Knasen Nordlund - 17 augusti 2021 23:35

Vilken dag det varit. En dag med endast regn och skit snack. Asså jag förstår inte hur vissa människor värkligen orkar med att prata så mycket illa om andra bakom sina ryggar. Istället för att istället att direkt gå och prata med vedebörande personerna i frågan istället.

Men jag förstår i försig att ibland kan det nog vara väldigt svårt att prata med vedebörande om nu dessa människor inte kan ta till sig äkta sanningarna.

Det är ren fakta detta. Visst själv så är jag varken fel fri eller ängel själv. Och visst jag kan också försöka prata ut med andra människor även jag. Och ibland så är det även så att även jag har svårt att hålla tyst om vissa saker som sägs. Men jag hoppas det som pratas om mig är sanning och inte lögner. Och även så är det om det jag eventuellt säger vidare till andra.

Men sen kan man ju självklart inte rå för i fall vissa saker inte är sanna men sen beror det ju på vad andra berättar till och för mig.

Men något jag har lärt mig är att desstå fler människor det är inblandade i olika samtals ämnen och det råkar uppstå missförstånd. Desstå mer missförstånd motar olika parter.

Men det bästa av allt är i fall alla skulle kunna vara på ett och samma ställe och man skulle försöka reda ut sakerna tillsammans. Men dessa saker kommer nog förbli väldigt svår framkomligt i denna värld framöver och i mellan åt när det uppstår konflikter, skit snack, gräl och tjafs tyvärr. Men det är i alla fall något jag har tagit till mig och funderat över hur svårt och komplicerat vissa saker ska vara. Oftast blir vissa saker till så mycket värre och större i mellan åt än vad det igenligen är.

Jag har funderat lite granna över en sak en speciell person sa till mig. Att i mellan åt kan det kanske vara bättre att hålla tyst om saker och ting än att berätta och prata ut om saker och ting. Visst kan stämma i mellan åt. Men på samma gång så kan det bli sä att änns hjärna lätt överhettas då istället. Och man känner att man lätt kan bli fruktansvärt galen av alla tankar. Så ibland kan det vara skönt att få ventilera av sig lite. Och som tur då har jag denna blogg jag kan skriva av mig i och ut. Sen det här att försöka tänka igenom lite innan man pratar kan kännas svårt ibland. För jag menar man är ju bara sig själv och ingen annan. Och vem ska man prata med eller skriva med om man inte kan få ventilera sig i mellan åt?.
Ja ha det kanske börjar bli dags att försöka att sova lite strax för dags att börja jobba åter igen i morgon efter fem veckors semester. Blir väll säkert att jag åker upp ett par timmar och mjuk startar lite efter semestern.
Så nu säger jag god natt.
Puss och Kram till er alla

Av Knasen Nordlund - 2 augusti 2021 00:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards