Alla inlägg under juni 2023

Av Knasen Nordlund - 28 juni 2023 22:51

Idag har det varit lite lugnare med barnen. Då ena åkte med mormor sin för att ta hand om kusiner. Så då fick jag umgås själv med den yngsta. Så vi spela lite fotboll och cykla lite fram tills den cykeln jag använde flippa ur då styret hade sitt eget race så jag fick gå tillbaka sen från det ställe vi var vid. Annars varm och trevlig dag.

Av Knasen Nordlund - 27 juni 2023 23:09

Shit vad underbar vecka man har med syskonbarn och syrran.
Man skulle allt vilja vara lite som en bläckfisk med flera armar eller clonad så man kunde vara på flera ställen än just bara ett ställe.
Syskonbarn som är mellan 7 och 9 år gammla är som en platta redbull energi dryck. Från 8 till 22 på kvällen håller dom i gång i stort sätt hela tiden. Och jag försöker röja och städa och plocka undan och rastar hunden min i mellan varven som dom öser och plockar fram saker och ting hela tiden. Men själva städningen är det desstå värre med. Jösses var man så när man själv var liten och i samma ålder.
Jag har absolut inget minne av det hela.
Men i vanliga fall så brukar jag försöka ta och sova siesta för att bara kunna orka med mig själv med en släng av adhd/mbd/intellektuellt funktionsnedsättning. Så denna vecka är mycket intryck, ljud och livat. Så efter denna vecka är man väll total slut.

Men visst ibland är det ljuvligt att få umgås med dom som får en att leva med i mellan åt blir det lätt att det blir jobbigt och kaos som nu i kväll när båda barnen och mamman var rejält trötta. Och barnen vägrar sova medans mamman behöver sova och jobba för att tjäna in pengar för att föda upp dessa småttingar.då blir det lätt kaos i familjen och även moster tappar fattningen.

Satte på fläkten och gick och la mig på min syster dotters rum med hunden.
Så nu får man hoppas på att dom somnade av ilska,tårar,trötthet.
Men tyvärr så tror jag att dessa två barn är något bortskämda. Får nämen sova tillsammans i samma dubbel säng som sin mamma. Helt otroligt måste man ju ändå säga. Och det mesta får man när man säger det här vill jag ha. Minns absolut inte att jag var så med min lilla tös som nu är 20 år. Helt ofattbart att min dotter är 20 år och bor med sin första pojkvän och tog även nyligen studenten. Jag kan inte förstå att denna vackra tjej blivit så stor och vuxen och klok. Men ändå så kommer hon alltid vara min lilla dotter dom man nog aldrig kommer att sluta oroa sig för.
Men hon är min bästa vän och min underskrift och kloka dotter som jag älskar mest av allt bortsätt från min älskade hund.

Lite bad vart det på kvällen

Nej man kanske borde försöka sova lite nu.
Ny tidig dag i morgon.

Av Knasen Nordlund - 20 juni 2023 01:15

Urs i natt är det svårt att sova. Pga av tandläkar besök med att dra ut en tand i morgon.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards