Direktlänk till inlägg 3 november 2020

2020 11 03 Äggröra i min adhd hjärna

Av Knasen Nordlund - 3 november 2020 21:07

Har kännts lite som en äggröra i min hjärna idag och i natt.

Men så kan det bli när man har svårt att släppa viss information i mellan åt.

Google runt lite nämligen igår så då kom jag in på flachback och en del information som fick min tankar att vina runt ännu mer i stormens öga.

Men efter att fått pratat ut om personen i frågan lite mer. Så känns det bättre.
Känns svårt att vara tonårs förälder och få vara med om saker man aldrig tidigare fått vara med om som tonårs förälder.
Och sen gemföra sin egna tonårs tid med min dotters tid. Är svårt för det är så mycket mer som händer ute i våra samhällen nu för tiden gemfört med förr i tiden. Sen så umgicks jag oftast med så mycket yngre människor än vad min dotter nu gör.
Men jag är tvungen att försöka lita på min dotters omdömen och val. Men på samma gång så vill man ju finnas till hands med att ge råd, tips och även finnas tillhands och försöka vägleda och informera henne.
Trots att det är skit skrämmande att vara tonårs förälder och oroande är det också.
Så det är mycket man får lära sig nu och vara med om och uppleva.

Vad är det mer som hänt sista tiden då?.
Jo jag valde att gå min egna lilla väg till slut efter 2 månaders dejtade. För jag kände liksom att det dök aldrig upp någon känsla av pirr i magen och i kroppen som man oftast känner när man känner sig kär och förälskad i någon. Så då känns det lite som det känns väldigt svårt att gå vidare utan att känna sig glad med krav och alla måsten jag kände av en del. Så på så sätt kändes det liksom mycket bättre att få gå vidare själv igen och som endast vänner. Och jag känner det släppte allt som tyngde mig en del.

För jag kände liksom alla krav och måsten och full gas nästan hela tiden fick mig att må dåligt. Efter som jag är den människan som mellan varven är jätte social av mig och vill kunna umgås med andra människor. Men där i mellan bara vill kunna dra mig undan och bara kunna få vara för mig själv i min lilla egna lilla vrå i mellan åt för att kunna bygga upp min energi på nytt i mellan åt. Det känns som ett måste för mig i mellan åt. Så det känns oerhört lättnad nu åter igen att kunna få tillfällen att bara kunna ägna mig egna tid för mig själv och min familj och olika vänner i mellan åt.

Så det är väll det jag fått vara med om.
Sen vart ju mitt mål om oaktsam våldtäkten nedlagd och sen på korttid fått reda på att jag varit tvungen att byta jobb mitt uppe i corona pandemi. Så har varit full fart i mellan varven. Men igår var jag på studiebesök och idag så ringde dom från ett annat ställe och meddelade att dom skulle till och flytta fram tiden för arbetskurs eller vad man säger så börjar bli lite less på att bli fram flyttad hela tiden. Man vill ju kunna få lite att göra i mellan åt och även kunna få lite mer pengar varje månad. För det gör ju lite skillnad om man säger så. Så man skulle vilja börja med nånting rätt snart än bli fram flyttad hela tiden.
På samma gång så känner jag mig lite velig vad det är jag vill jobbar mässigt. Men kan på sätt och vis vara roligt att kunna få vara med och starta upp öppna upp en ny värksamhet inom dagligverksamhet där man själv kan få vara med och vara delaktig.
Så vi får se om min biståndshandläggare via LSS hör av sig i morgon.
Nej nu titta vidare på dokumtären av Estonia.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Knasen Nordlund - Söndag 21 april 05:00

Shit vilken konstig drlm jag vaknade upp i från nyligen. Tydligen var jag ute i Alunda av någon anledning. Var det för att kolla upp geocaching gömställen eller tänk tanken på att besöka någon. Men på vägen dit så trot eller hittar jag en gräsmatta m...

Av Knasen Nordlund - Söndag 14 april 02:07

Ha ha ha Jösses Vad säger man. Har haft kontakt med en person via en dejting sida och ringt och haft video samtal med. Men för en gångs skull så lät han extremt negativ när det gällde allt. Allt man pratade om gammalt förflutet dejter och framtide...

Av Knasen Nordlund - Tisdag 2 april 07:10

Förbannade mage. Varför magont till och från. Är det mina medeciner som gör det hela eller intaget av mat. Kosten har väll inte direkt varit den bästa nu under påsken. Jäklar vilka drömmar jag haft på sista tiden. I natt drömde jag om en familj oc...

Av Knasen Nordlund - Söndag 17 mars 07:24

Inte nog att jag vaknade upp med en mullrande mage som ville tömmas utan. Fan vilken dryg granne jag har. Börjar tidigt på morgonen och spolar vatten. Jag gissar på att det är blommor hon duschar. För inte sjutton duschar man så där länge som det har...

Av Knasen Nordlund - Torsdag 7 mars 09:17

Grrrrr så grymt irriterad jag blir på mig själv. Har råkat ta två olika medeciner av diabetes medecinerna på morgonen. Och att ringa och rådfråga 1177 värkar ta en evighet. Lite orolig är man ju. Men mest irriterad blir man på sig själv. Annars så ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards