Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Knasen Nordlund - 17 januari 2014 23:01

Hej !!

Som ni märkte i tidigare inlägg så var jag otroligt nervös och kännde mig rädd i morse.

Och vid 22 tiden när vi var på väg in mot stan med bussen kändes det inge vidare. Men som tur så följde min älskade vän med mig till tandläkaren så det kändes lite lättare i väntrummet.

Kändes som jag helst hade velat vända mig om och gå igen. Men när jag väl fått i mig midazolm så kände jag mig lungnare. Och allt gick faktiskt jätte bra tillslut.

Jag fick både en tand lagad plus att jag äntligen ut den vassa visdomstanden. Så jag känner mig faktiskt stolt trots att jag inte gillar det hela med tandläkar bedövning.

Men jag har äntligen som sagt fått en
helt underbar tandläkaren som 
heter Maria Åkerstedt som jobbar på Åpraktiken.

Så tack min vän 
Magnus ( Mange ) Nordensved 
för tipsen om en bra tandläkaren. 
Bättre tandvård kan man nog inte få.

Tandläkar besöket gick faktiskt väldigt snabbt. Snabbare en vad jag trodde och visdomstanden var även ute fortare än vad jag hade trott och tänkt mig att det skulle bli.

Men otroligt skönt att äntligen fått det gjort nu känner jag. Så efter tandläkar besöket följde min älskade vän T med mig hem. Och min älskade mamma skjutsade hem oss efter som jag var tvungen att ta det lungt och försiktigt resten av dagen efter som Midazolm kan sitta i ett tag efter åt och det kände jag allt av trots att det kändes mildare än vad det gjort förut när jag fått midazolm.

Men resten av eftermiddagen softa jag T och gubben. Omkring 17 tiden kom dottra hem från fritidsklubben en sväng och åt lite mat. Men drog sig i väg över till en kompis.

Så jag T och gubben softa framför tv.
Men 21:15 tog vi och gick ut med sopor hund och följde med T till bussen. Och sen hämtade vi hem dottra.

Så nu ligger jag i soffan och mina två sitter framför en varsin dator.

Jag lovar helt normal fredags mys kväll hos oss.

Nej nu ska jag avsluta dagens blogg med lite bilder innan jag gör mig ordning för natten.

Kram

Så kändes det till en början

Bedövnings skräck

Allt gick bra till sist. SKÖNT !!

Av Knasen Nordlund - 17 januari 2014 08:53

Urs och fy !!


Idag känns det som rena domedagen för mig. Känns absolute inge roligt alls att vara så nervös eller rädd för tandläkarbedövning. Själva tandläkaren är jag inte rädd för men tandläkarbedövningen har satt skräck i mig sen förr i tiden.


Och det är den här obehagliga känslan jag får i hals och svalg. Och nu när det gäller ut dragning av visdomstanden så känns det ingevidare i tanken på att då måste man ju ta bedövning längre bak i munnen och det skrämmer mig enormt.


Känns tyvärr som rena domedagen för mig idag. Men kanske blir bättre när jag väl får i mig Fredags nubben av Midazolam.


Få se hur det känns efteråt. Men just nu så känner jag mig otroligt nervös och rädd. Så jag hoppas det går bra och att jag lyckas få ut visdomstanden.


Jag återkommer senare i eftermiddag/kväll och berättar hur allt gick.


Kram och ha en bra dag.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards