Direktlänk till inlägg 2 april 2023

April skämt och ångest

Av Knasen Nordlund - 2 april 2023 12:41

Shit idag känns det lite som jag har ångest för igår kväll. Känns som ett rent April skämt. I efterhand så känns det som jag hellre kunnat stannat hemma istället för att gått ut. Men efter som hen ville träffa mig så tänkte jag att det kanske vore värt ett försök och en träff. Men i efterhand känns det som en värdelös träff. I tanken på personen i frågan var ju klapp kanon full när hen kom in till stan. Och inte nog med det. Hen bad mig gå och handla i baren åt hen. Och medans jag går så passar hen på att norpa av mitt glas utan lov. Bra dålig stil. Känns som hen var väldigt snål. Och tog för givet och sa en massa konstiga saker. Hen formulera allt till som om allt var mitt fel och jag sa fel ord med mera. Så nej det kändes som en värdelös träff. Sen dessutom så när folk blir för på flygna så väljer jag istället att fly eller rymma istället för att ta itur med problemet. Kanske dumt av mig. Men ibland känns det som vissa människor inte riktigt förstår att nej jag vill inte. Utan bara kör på vidare och tjatar och tjatar. Sen dessutom så försöker andra bjuda hem sig själva hem till mig och jag känner nej det vill inte jag förens jag känner personen ordentligt. Och efter misshandel och oaktsam våldtäkt i bagaget så blir man mer på sin vakt. Man har liksom inte samma tillit och förtroende längre. Så på så sätt kanske jag även tar till flykt då man känner att det blir för på tränade. Men varför ångesten krypit på idag. Är nog för jag känner att jag smet undan utan att säga vart jag tog vägen. För två personer också. Men när det känns som oförståliga människor så blir det lätt så här istället. Men på samma gång kanske jag gjorde rätt för mig eget bästa. Men i tanken så känner jag mig dum som gjort som jag gjort och på så sätt ångest över mina fel steg och val. Har inte orkat slagit igång wifi eller Mobil datan på min andra mobil. Men lär ju ploppa upp massor när jag väl slår i gång den igen. Är rätt skönt att inte vara mottaglig över internet konstant. Man får ett visst annat lung utan sociala medier och sajter som man oftast som människa nu mer är online via dagligen. Men ibland kan det vara skönt att bara slå på flygplansläget och bara njuta av natur och annat lungn. Och bara slå bort allt för en stund. Och idag är det sån dag för mig. Är skönt att kunna blogga av sig i lilla dagboken för att kunna lätta på hjärtat av det som tynger ner änns egna tankar.

Detta är exakt jag. Men är kanske. Självklart då jag lever med ADHD, MBD, INTELLEKTUELLT FUNKTIONSNEDSÄTTNING, LINDRIG UTVECKLINGSSTÖRNING. Vet igenligen inte vad det är jag har nu mer tanken på att dom ändrar dessa namn konstant. Men som yngre fick jag uträtt MBD som är som ADHD/DAMP.
Nej nu ska jag försöka passa på att vila en sväng innan jag ska ut och rasta hunden åter igen och även hänga tvätt. Kram till er alla och ha en fortsatt bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Knasen Nordlund - Söndag 21 april 05:00

Shit vilken konstig drlm jag vaknade upp i från nyligen. Tydligen var jag ute i Alunda av någon anledning. Var det för att kolla upp geocaching gömställen eller tänk tanken på att besöka någon. Men på vägen dit så trot eller hittar jag en gräsmatta m...

Av Knasen Nordlund - Söndag 14 april 02:07

Ha ha ha Jösses Vad säger man. Har haft kontakt med en person via en dejting sida och ringt och haft video samtal med. Men för en gångs skull så lät han extremt negativ när det gällde allt. Allt man pratade om gammalt förflutet dejter och framtide...

Av Knasen Nordlund - Tisdag 2 april 07:10

Förbannade mage. Varför magont till och från. Är det mina medeciner som gör det hela eller intaget av mat. Kosten har väll inte direkt varit den bästa nu under påsken. Jäklar vilka drömmar jag haft på sista tiden. I natt drömde jag om en familj oc...

Av Knasen Nordlund - Söndag 17 mars 07:24

Inte nog att jag vaknade upp med en mullrande mage som ville tömmas utan. Fan vilken dryg granne jag har. Börjar tidigt på morgonen och spolar vatten. Jag gissar på att det är blommor hon duschar. För inte sjutton duschar man så där länge som det har...

Av Knasen Nordlund - Torsdag 7 mars 09:17

Grrrrr så grymt irriterad jag blir på mig själv. Har råkat ta två olika medeciner av diabetes medecinerna på morgonen. Och att ringa och rådfråga 1177 värkar ta en evighet. Lite orolig är man ju. Men mest irriterad blir man på sig själv. Annars så ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards