Direktlänk till inlägg 30 september 2023

Så sjukt irriterad man kan bli alltså

Av Knasen Nordlund - 30 september 2023 15:37

Hejsan !!
Så sjukt irriterad man kan bli alltså. Jag åkte i väg idag för att åka ner till dogman och hämta hem en dogbag och kolla min hunds ärr efter kastreringen. Och tro det eller ej så träffar jag på en gubbe där inne med rasen boerboel/cane corso. Men tro det eller ej så släpper han fram sina två tikar och tillåter dom hälsa på min hane. Och tro det eller ej så sätter han på ena tiken för att hon efter löper. Ja men där står vi helt plötsligt för att han inte kunde hålla koll på sina hundar. Kändes mer eller mindre som han inte hade koll på sina stora hundar överhuvudtaget. Speciellt inte när han vet att dom efter löper. Då går man ju inte fram till han hundar över huvud taget men nej det gjorde han och nu känner jag mig både irriterad och skyldig till det hela. Men jag hoppas hon inte blir dräktig nu bara så man blir betalnings skyldig. Men undra om man blir det om det är han som inte haft uppsikt över sina hundar när dom går fram och hälsar. Ja vilken trevlig Lördag alltså. Men jag lyckade i alla fall plocka en geocaching på vägen hem i alla fall och nu sitter jag och tar några cider för att försöka lugna ner mina nerver och min irritation över vad som hände där inne alltså.

Ha en fortsatt god Lördag Kram

 
 
Diana

Diana

30 september 2023 21:39

Hemskt när folk inte kan hålla reda på sina hundar. Som tröst kan jag tala om att det är tikägarens ansvar att hålla ordning på sin tik under löp. Alltså kan du inte bli ersättningsskyldig.
Hoppas dock ändå att där inte blir några valpar, för dom är ju knappast planerade. Det sitter tillräckligt många stora oönskade hundar på hundhemmen ändå.
Hoppas det var en liten tröst i alla fall...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Knasen Nordlund

30 september 2023 22:23

Tack så mycket för svaret och jätte skönt att få reda på att jag inte blir ersättnings skyldig. Efter som han skulle promst fram med sina tikar och låta dom hälsa liksom.
Strax efter så tappa han kontrollen över hundarna så ena hunden smet ur sitt halsband inne i butiken då passade jag på att gå ut. Så det inte skulle hända mer saker där inne mellan min kille och tikarna. Sen försökte han lossa på dom också den dumma jävel. Han menade på att Nej då man kan inte slita sönder såna här raser. Men vad bra dumma ìdiot tänkte jag. Det är väll bara stå kvar och vänta ut. Men han skulle ner och pilla idiot känner jag bara. Släpper man fram sina tikar och låter han få kliva på då är man dum. Men jag var lite dum också som inte vek undan och bara gick förbi denna okunniga okontrollerade ägare. Hur som helst har jag mått dåligt efter händelsen då jag kännt mig skyldig då min hund satte på tiken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Knasen Nordlund - Söndag 21 april 05:00

Shit vilken konstig drlm jag vaknade upp i från nyligen. Tydligen var jag ute i Alunda av någon anledning. Var det för att kolla upp geocaching gömställen eller tänk tanken på att besöka någon. Men på vägen dit så trot eller hittar jag en gräsmatta m...

Av Knasen Nordlund - Söndag 14 april 02:07

Ha ha ha Jösses Vad säger man. Har haft kontakt med en person via en dejting sida och ringt och haft video samtal med. Men för en gångs skull så lät han extremt negativ när det gällde allt. Allt man pratade om gammalt förflutet dejter och framtide...

Av Knasen Nordlund - Tisdag 2 april 07:10

Förbannade mage. Varför magont till och från. Är det mina medeciner som gör det hela eller intaget av mat. Kosten har väll inte direkt varit den bästa nu under påsken. Jäklar vilka drömmar jag haft på sista tiden. I natt drömde jag om en familj oc...

Av Knasen Nordlund - Söndag 17 mars 07:24

Inte nog att jag vaknade upp med en mullrande mage som ville tömmas utan. Fan vilken dryg granne jag har. Börjar tidigt på morgonen och spolar vatten. Jag gissar på att det är blommor hon duschar. För inte sjutton duschar man så där länge som det har...

Av Knasen Nordlund - Torsdag 7 mars 09:17

Grrrrr så grymt irriterad jag blir på mig själv. Har råkat ta två olika medeciner av diabetes medecinerna på morgonen. Och att ringa och rådfråga 1177 värkar ta en evighet. Lite orolig är man ju. Men mest irriterad blir man på sig själv. Annars så ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards