Alla inlägg under september 2023

Av Knasen Nordlund - 30 september 2023 15:37

Hejsan !!
Så sjukt irriterad man kan bli alltså. Jag åkte i väg idag för att åka ner till dogman och hämta hem en dogbag och kolla min hunds ärr efter kastreringen. Och tro det eller ej så träffar jag på en gubbe där inne med rasen boerboel/cane corso. Men tro det eller ej så släpper han fram sina två tikar och tillåter dom hälsa på min hane. Och tro det eller ej så sätter han på ena tiken för att hon efter löper. Ja men där står vi helt plötsligt för att han inte kunde hålla koll på sina hundar. Kändes mer eller mindre som han inte hade koll på sina stora hundar överhuvudtaget. Speciellt inte när han vet att dom efter löper. Då går man ju inte fram till han hundar över huvud taget men nej det gjorde han och nu känner jag mig både irriterad och skyldig till det hela. Men jag hoppas hon inte blir dräktig nu bara så man blir betalnings skyldig. Men undra om man blir det om det är han som inte haft uppsikt över sina hundar när dom går fram och hälsar. Ja vilken trevlig Lördag alltså. Men jag lyckade i alla fall plocka en geocaching på vägen hem i alla fall och nu sitter jag och tar några cider för att försöka lugna ner mina nerver och min irritation över vad som hände där inne alltså.

Ha en fortsatt god Lördag Kram

Av Knasen Nordlund - 23 september 2023 23:59

Jösses ibland kan man bli lagom trött på envisa människor som inte lyssnar och respekterar.
Annars så har jag haft rätt rolig dag med att dansat av mig lite idag.
Men nu blir det nog till att sova lite.

Av Knasen Nordlund - 20 september 2023 11:29

Evig väntan i väntrummet.
Urs så jobbigt att höra hjärtskärande ljud av sin älskade pälskling som nyligen har kastrerat sig och piper och gnyr efter narkosen. Tycker synd om honom men det blir väll bättre. Nu är vi hemma igen i alla fall så det är skönt.

  Han lägger sig i mellan åt och i mellan åt går runt och gnyr trots tröttheten. Men väntar nog ett par timmar innan jag går ut med honom igen.




Av Knasen Nordlund - 4 september 2023 00:00

Ja vad roligt bil strul precis innan vi ska åka in mot närakuten för att kolla upp en sjukling med halsont. Då det inte gått att varken ätit,druckit och tillslut svårt att svälja. Men det tog sin stund innan vi tog oss i väg då hon somnade med feber. Men när vi väl skulle åka så kom vi till rondellen innan bilen strejka och vi stog i värsta regn vädret. Fick tag på en granne som kunde hjälpa till att putta bilen till lite lämpligare ställe en stället vi stog på. Men tyvärr fungera inte startkablar änns en gång så vi fick ställa kvar bilen och åka hem och byta om innan vi tog bussen in mot närakuten.

Tyvärr så tog det ett par timmar innan hon fick ta hals prov och invänta provsvar och få antibiotika. Men när det äntligen var gjort var det bara för oss att åka tillbaka mot bilen och försöka få igång bilen men gick inte med starthjälpen. Så mitt x fick komma och försöka hjälpa oss men startkablar fungerade inte så bra så det vart tillslut att bogsering upp till parkeringen åter igen. Men vilken tur med extra hjälpa av vissa människor. Även min granne ställde upp med att gå ut med hunden. Och vad skulle man göra utan grannar och vänner.

Men i kväll så drog hon i väg till sin kompis då hon känner sig rätt förvirrad då hon inte vet hur hon ska göra med en trasig bil och jobb så medans hon försöker bli av med halsontet så tog hon sig ett par dagar till att åka iväg för att tillfriskna på annan ort istället så slipper hon även sin tjatiga mamma också. Så nu är jag och min Pälskling själva några dagar åter igen. Kollar lite på wallander innan läggdags. Få se om det blir lite jobb i morgon eller på Tisdag.
Hela helgen har varit slapp helg.
Kram

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards