Alla inlägg den 21 april 2024

Av Knasen Nordlund - Söndag 21 april 05:00

Shit vilken konstig drlm jag vaknade upp i från nyligen. Tydligen var jag ute i Alunda av någon anledning. Var det för att kolla upp geocaching gömställen eller tänk tanken på att besöka någon. Men på vägen dit så trot eller hittar jag en gräsmatta med typ trädbord med bänkar i samma grupp ni kanske förstår vad för bord jag menar. Hur som helst så medans jag sitter och äter kyckling ur en matlåda där 2 st till barn sitter i närheten av mig så hör och ser jag en gammal buss åker runt på denna gata. Så jag vänder mot ryggen för att undvika den som kör. Den stannar en bit i från och man hör typ höga röster och något en person är väldigt irriterad och arg och försöker berätta ut för någon om det hela för att få lite medlidande och tröst gissar jag på. Jag smitter i väg på gatan innan skolan och försöker hitta en väg in förbi skogen och vattentornet. Har aldrig varit där tidigare men vet att det suttit en cach där tidigare så tänkte jag går förbi och kollar hur det ser ut. Men tydligen så är något träd förstört och jag förstog varför den in aktiverats eller plockats bort. Så jag tar och går mot bussen hållplatsen för att vänta in bussen. På vägen dit försöker jag leta upp en ny flyttad tatuerare som ska bo där någonstans men hittar tyvärr inte vart hon går. Så jag går förbi någon korvkiosk med mjuklass och vänt bord man kan sitta vid i väntan på att bussen ska komma. Hade tänkt mig köpt mjuklass med av någon anledning så vart det inte så utan går och sätter mig vid ett bord med fönster ut mot stora vägen. Trots eller ej så kommer två personer in i på samma ställe som jag. Och sätter sig vid bordet bredvid. Ena sur mullen pratar fortfarande om massa jobbiga saker om vad sina kollegor gör emot honom. Jag tänker bara suck och försöker undvika titta på dom men jag hör. Av någon anledning säger jag hej till båda och frågar hur det är med dom båda. Den ena eltar enormt mycket och försöker söka tröst hos sin killkompis. Inge ovanligt att hen fortfarande pratar om bekymmer fortfarande tänkte jag. Hur som som helst går jag ut i förväg och väntar på bussen. Det kommer in mer och mer folk som ska åka med olika bussar. Naturligtvis kommer dessa andra två efter mig och jag frågar jag trodde ni var lediga idag. Men tydligen så var inte fallet utan båda skulle ta samma buss som mig. I väntan på bussen så skriker eller pratar han åter igen högt och jag går runt dom och säger vet ni vad det ni försöker viska om det pratas inte speciellt tyst om. Utan jag tror hela Alunda vet om det ni stått och pratat om just nu. Av någon anledning kommer bussen och jag vaknar när vi är på väg att kliva ombord. Då säget ena att jag vet du var inte alls skyldig till att spridit något rykte om mig. Nämen vad bra att du insett det nu tänkte jag.
Sen vaknade jag av min hund och att blåsan trycker på.
Jäkla märklig dröm som vanligt.
Jag tror drömmen försöker säga mig att jag vill försonas och bli förlåten sen saker förr. Men sen behöver man ju inte umgås utan bara få bli förlåten. Men jag tror aldrig det kommer ske gissar jag på. Men men.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards