Direktlänk till inlägg 23 februari 2022

2022 02 23 Känslokallt

Av Knasen Nordlund - 23 februari 2022 22:29

Asså jag förstår inte hur vissa kan vara så känslokalla. Knappast att min älskling har kraftigt inskränkt rörelsefrihet. Hon känns fortfarande så pigg utåt. Bortsett från stor tumör och kennelhosta liknade symtomer och otroliga snarkningar. Annars så känns hon pigg i övrigt. Vissiligen hade en andning som lät som hon kippade efter andning och andades in istället för ut.
Är så enormt svårt beslut det är och det gör mig så otroligt ledsen så man känner av ångest och deprissionen.
Och då underlättar det tame fan inte det med att bonus pappa ringer och medelar att min bror som är jägare kan släppa ut henne i skogen och avliva henne med ett skott. Men vad fannn säger jag. Är dom totalt dumma i huvudet så gör man inte med någon man älskar så oendligt mycket.
Så av detta vart jag extremt sårad och ledsen så brast ut i panik tårar.
Nä så får man bara inte gå till väga med min älskling.
Hon ska få somna på annat sätt.
Jag pallar inte med att träffa mina föräldrar på ett tag nu efter detta beslut som dom känner att dom vill ta.
Men den biten klarar jag inte av.
Jag har levt med henne dag som natt. Och jag älskar henne så förbannat jävla mycket.
Så, så gör man bara inte.
Ja vissiligen så visar hon kanske inte utåt för mig men efter som hon är så pigg fortfarande så tycker jag att jag faktiskt vill få vara nära henne vid hennes sista stund tillsammans med mig och min dotter.
Hade kanske varit annat om hon bsr påkörd eller annat eller så pass lidande så jag ser det ja då hade mitt tanke sätt kanske sätt ut annolundare.
Men nej inte i detts läge som det är nu. Då väntar jag hellre istället och tar mina sists dagar tillsammans med min mest Älskade Älskling.
Så sjukt ledsen på hur vissa människor änns tänker.
Dom har värkligen ingen förståelse för depression, ångest eller funktionshinder heller känns det som. Om dom hade förstått det så hade dom kanske kunna tänka om hur man tar sådana situationer på rätt sätt.
Hatar dem och detta just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Knasen Nordlund - Söndag 21 april 05:00

Shit vilken konstig drlm jag vaknade upp i från nyligen. Tydligen var jag ute i Alunda av någon anledning. Var det för att kolla upp geocaching gömställen eller tänk tanken på att besöka någon. Men på vägen dit så trot eller hittar jag en gräsmatta m...

Av Knasen Nordlund - Söndag 14 april 02:07

Ha ha ha Jösses Vad säger man. Har haft kontakt med en person via en dejting sida och ringt och haft video samtal med. Men för en gångs skull så lät han extremt negativ när det gällde allt. Allt man pratade om gammalt förflutet dejter och framtide...

Av Knasen Nordlund - Tisdag 2 april 07:10

Förbannade mage. Varför magont till och från. Är det mina medeciner som gör det hela eller intaget av mat. Kosten har väll inte direkt varit den bästa nu under påsken. Jäklar vilka drömmar jag haft på sista tiden. I natt drömde jag om en familj oc...

Av Knasen Nordlund - Söndag 17 mars 07:24

Inte nog att jag vaknade upp med en mullrande mage som ville tömmas utan. Fan vilken dryg granne jag har. Börjar tidigt på morgonen och spolar vatten. Jag gissar på att det är blommor hon duschar. För inte sjutton duschar man så där länge som det har...

Av Knasen Nordlund - Torsdag 7 mars 09:17

Grrrrr så grymt irriterad jag blir på mig själv. Har råkat ta två olika medeciner av diabetes medecinerna på morgonen. Och att ringa och rådfråga 1177 värkar ta en evighet. Lite orolig är man ju. Men mest irriterad blir man på sig själv. Annars så ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards